Katalog dostupných sociálních služeb v rámci ORP Hlinsko naleznete na stránkách MAS Hlinecko (kliknutím na obrázek)
Veřejný závazek
Poslání :
Posláním Pečovatelské služby Obce Vysočina je poskytovat přiměřenou podporu a pomoc lidem, kteří se z důvodu k věku, snížené soběstačnosti , chronického onemocnění nebo zdravotního postižení , ocitli se v nepříznivé situaci, kdy si nejsou schopni sami zajistit péči o svoji osobu a domácnost.
Nepříznivá sociální situace : neexistence rodiny, rodina existuje,ale není schopna nebo nechce poskytnout pomoc a podporu,sociální izolace,nedostupnost služeb /lékař,lékárna,obchody,…./,snížení soběstačnosti a sebeobsluhy v základních životních dovednostech…..
Cíle : - zajistit podmínky tak, aby klient mohl žít co nejdelší dobu ve svém plnohodnotný život
- podporovat samostatný a nezávislý způsob života klienta v domácím prostředí
- podpořit klienty a pomoci jim při chodu domácnosti
- pomoci oddálit odchod klientům z domácího prostředí / do sociálních, ústavních nebo zdravotnických zařízení /
- respektovat jejich individuální zvláštnosti
- Individuálně plánovat s klienty průběh poskytovaných služeb podle jejich požadavků a přání
- dovést klienta k úplné nebo částečné samostatnosti dle jeho schopností
- podporovat klienty v kontaktu se společenským prostředím /kontakt s rodinou, s přirozeným prostředím/
Další cíle : - zvýšit informovanost veřejnosti a kontaktovat co nejvíce klientů o nabízených soc. službách /aktualizace internetových stránek, prostřednictvím informačních letáků v lékařských ordinacích, lékárnách /
- zprostředkovat klientům sociální služby kulturní program / cimbálovou muziku , divadelní představení, vystoupení dětí ze základní školy a mateřské školky…./
Cílová skupina a věkové kategorie osob, po které je služba určena
Typ cílové skupiny
osoby s chronickým onemocněním
senioři
Věkové kategorie cílové skupiny
Služba je určena osobám od 40 let
Druh ,kapacita a místo, čas , jaké služby , kým a za kolik je poskytována
Druh služby
Pečovatelská služba – forma terénní
Kapacita terénní formy poskytování
Počet klientů - 15
Místo poskytování
Obec Vysočina , Dřevíkov 55 , Vysočina , 53901
Terénní služba poskytována dle potřeb uživatelů
Telefon 469 333 162
Kdy
Po –Pá : 7,30 – 13,30 hod.
Jaké služby
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Poskytnutí stravy a pomoc při zajištění stravy
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Základní sociální poradenství
Kým
Personální zajištění služby :
Vedoucí pracovník
Iveta Tichá
Pracoviště : úřad obce Vysočina se sídlem Dřevíkov č.p. 55
Telefon : 469333162
Sociální pracovnice
Bc. Magdalena Vinklerová
Pracoviště : úřad obce Vysočina se sídlem Dřevíkov č.p. 55
Telefon : 469333162
Pracovnice v sociálních službách / pečovatelka/
Jaroslava Nevolová
Pracoviště : úřad obce Vysočina se sídlem Dřevíkov č.p. 55
Kontaktní údaje
Dřevíkov č.p. 55 , 53901 Hlinsko
Telefon 469333162
Email obec.vysocina@tiscali.cz
Cena, žádost a smlouva o poskytnutí sociální služby
Cena služby je poskytována za úhradu. Aktuální ceník je uveden na internetových stránkách poskytovatele.
Smlouva je ke stažení zde.
Žádost je ke stažení zde.
Služba nemůže být poskytnuta :
osobám, které požadují službu,kterou peč.služba neposkytuje
osobám,které nepatří do cílové skupiny služby
osobám,které zvládají péči o vlastní osobu a svou domácnost a pomoc a podporu peč.služby nepotřebují
z důvodu nedostatečné kapacity služby, o kterou osoba žádá
Zásady poskytované služby :
§ dodržování lidských práv a důstojnosti
§ respektování jedinečnosti každého člověka bez ohledu na jeho původ,etnickou příslušnost,rasu či barvu pleti,mateřský jazyk,věk,zdravotní stav,sexuální orientaci,ekonomickou situaci,náboženské,politické přesvědčení a bez ohledu na to,jak se podílí na životě celé společnosti
§ zachování a rozvoj svobodného rozhodování klienta
§ respektování individuálních potřeb klienta,ochrana práv klientů
§ ke klientům přistupovat vlídně,ochotně.přátelsky,s úctou
§ jednat trpělivě ,vřele,srdečně
§ navodit pocit bezpečí,vzájemné důvěry
§ klient jako partner a jedinečná osobnost
§ chránit klientovo právo na soukromí
§ podpora návaznosti na další dostupné zdroje a spolupráce s rodinou
§ odborná úroveň kvalifikovaných pracovníků
§ týmová spolupráce